Zostań
partnerem
Co to jest odpowiedzialny biznes?
Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) – to odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo.
Inną aktualną definicją jest jest definicja zawarta w normie NORMIE PN-ISO 26 000 - "odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko zapewniania przez przejrzyste i etyczne postępowanie które:
- przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, w tym dobrobytu i zdrowia społeczeństwa;
- uwzględnia oczekiwania interesariuszy;
- jest zgodne z obowiązującym prawem i spójne z międzynarodowymi normami postępowania;
- jest zintegrowane z działaniami organizacji i praktykowane w jej relacjach
Formy
współpracy
Firmom, które prowadzą lub chcą prowadzić dobre praktyki CSR, Fundacja Odzyskać Radość proponuje różne formy współpracy:
- Uczestnictwo w akcjach społecznych prowadzonych przez Fundację Odzyskać Radość
- Zapraszanie podopiecznych Fundacji na organizowane przez siebie wydarzenia
- Organizowanie i udział w aukcjach charytatywnych na Allegro Charytatywni
- Promocja wśród pracowników idei przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji Odzyskać Radość
- Objęcie stałą pomocą finansową wybranego podopiecznego lub grupy dzieci przez program Adoptuj wirtualnie
- Fundowanie podopiecznym Fundacji np. wyjazdów rekreacyjnych, biletów do ZOO
- Przekazywanie w formie darowizny rzeczowej produktów swojej firmy
- Wolontariat pracowniczy
- Wspólne przygotowania do uroczystości typu Dzień Dziecka, Boże Narodzenie np. dekorowanie choinki, robienie ozdób świątecznych
- Przygotowywanie prezentów dla podopiecznych Fundacji z okazji urodzin podopiecznych, Dnia Dziecka, Mikołajek i Świąt
Korzyści wprowadzenia strategii odpowiedzialności
Angażując się w nasze projekty społeczne, możecie promować społeczną odpowiedzialność swojej firmy. Korzyści wprowadzenia strategii odpowiedzialności przedsiębiorstwa rozpatrywane powinny być w perspektywie długofalowej.
Wśród nich należy wymienić:
- budowanie wizerunku wiarygodności i reputacji
- zwiększenie lojalności wśród konsumentów i interesariuszy
- wzrost zainteresowania inwestorów w biznes, odpowiedzialnie budujący swój wizerunek
- podnoszenie poziomu kultury organizacyjnej firmy
- kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród pracowników.